Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel lesuren is Engels verplicht op de middelbare school?

Hoi, ik zit op de middelbare en wij hebben Engels, (je verwacht het vast al wel) maar we hebben het maar drie uur per week. En volgend jaar krijg ik zelfs maar twee keer per week Engels! :'(
Dit vind ik ontzettend jammer, (en dit zeg ik niet omdat die Engels leraar zo knap is! ^_^) want Engels is mijn favoriete vak en ik zou het graag meer willen hebben. Toen vroeg ik me af of het wel eigenlijk hoort dat ik maar zo weinig Engels krijg, want het is best wel een belangrijk vak. Zouden jullie het weten? Ik doe trouwens havo/vwo leerjaar 1 en een lesuur bij ons duurt 45 min.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.udenscollege.nl/wp-content/uploads/2016/09/lessentabel-hv-16-17.pdf
45 minuten is aan de krappe kant. Een lesuur mag variëren tussen de 50 en 70 minuten
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik kreeg vroegah...VBO 4 uur engels in de eerste en tweede. In de derde en vierde 3 uur.
Computoon
9 jaar geleden
Bij ons waren de lesuren 50 minuten. 45 minuten is kort maar het heeft voor de school het voordeel dat men 9 lesuren op een dag kwijt kan ipv 8 uur terwijl de leerlingen de leerlingen nauwelijks langer op school zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zit zelf in de tweede en heb 3x engels 50 minuten ik denk dat het wel goed is want frans en duits heb ik ook maar 3uur Toegevoegd na 2 minuten:
Ik bedoel 3x

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

De school bepaalt dat zelf. Drie lesuren Engels per week is overigens vrij standaard.

De wet bepaalt dat de havo 4700 normuren heeft. (Een normuur is 60 minuten). In totaal moet je in de 5 Havojaren dus zoveel volle uren les hebben gehad.

Dat zijn dus: 60/45 x 4700 = 6266.67 zeg maar 6267 lesuren van 45 minuten. Dat zijn er gemiddeld ruim 1253 per jaar.
(Lees meer...)
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De overheid heeft de hoeveelheid uren les (normuren) vastgesteld. De onderwijstijd geldt voor het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs.
Scholen moeten zich aan de vastgestelde normuren houden. Een normuur (60 minuten) is het minimum aantal lesuren dat een leerling jaarlijks moet krijgen.
Normuur is niet hetzelfde als een lesuur. Een lesuur kan variëren van 50 tot 70 minuten. Scholen bepalen zelf hoe lang een lesuur duurt.

Andere antwoorden (1)

Dat klopt, in de bovenbouw krijg je nog maar twee uur per week Engels.
http://helenpark.nl/Media/view/2231/Lessentabel+havo+bovenbouw.pdf?
Blijkbaar moet er ook tijd over blijven voor andere vakken, en je wou toch ook niet vijf extra uren in de week op school zitten ? ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
De vraag gaat over de onderbouw.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oh nee alsjeblieft, liever vijf uur minder school! :D
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing