Welke opleiding is geschikt voor mij?

Sport en voeding intresseren bij ontzettend erg. Ik zou graag personal trainer willen worden en schema's voor andere mensen willen maken qua trainingen en voeding. Alleen ik hoor zoveel verschillende opleidingen ik zie door de bomen het bos niet meer. Ook graag bij vermelden of dit een hbo of mbo opleiding is.

Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Om sportdiëtist te worden kun je na de opleiding Voeding en Diëtetiek een post-HBO cursus sportdiëtetiek volgen. Dat kan bijvoorbeeld bij de HAN en bij de Hogeschool van Amsterdam.

De hbo-opleiding Voeding en Diëtetiek is een praktijkgerichte bacheloropleiding. Je leert in de eerste plaats over voeding, maar krijgt ook vakken als psychologie, Engels en voorlichting. Je leert diëten samenstellen, personen en organisaties adviseren over gezonde voeding en mensen begeleiden bij het veranderen van hun voedingsgedrag. Je krijgt theorielessen over de kwaliteit van voeding en het proces van voedingsverzorging.

Tijdens de phbo-opleiding Sportdiëtetiek krijg je kennis van en inzicht in de verschillende processen die een rol spelen bij lichamelijke inspanning, zoals inspanningsfysiologie, voedingsfysiologie, sportpsychologie en sportsociologie. Verder leer je deze kennis om te zetten naar een praktisch voedingsadvies voor de sporter, voor een maximale sportprestatie bij een goede gezondheid. Na afronding van deze opleiding kun je als sportdiëtist een SCAS-certificering aanvragen.
Amadea