Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik een Harry Potter boek lezen voor mijn eindexamen VWO?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt waarschijnlijk wel een boekenlijst gekregen van school.
Maar je kunt de toegestane boeken ook lezen op : http://www.scholieren.com/boeken/literatuurlijst
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn zoon mocht voor engels op havo ook geen sherlok holmes lezen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Zeer waarschijnlijk niet. Kinderboeken mogen zelden of nooit voor de eindlijst worden gelezen. Maar de enige die je dat met zekerheid kan zeggen is je leraar Nederlands (of Engels als je de oorspronkelijke versie leest). De leraar zal je verzoek toetsen aan de literatuurlijst die de school hanteert dus die kan je ook raadplegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Summo
9 jaar geleden
Sinds wanneer mag je een uit het Engels vertaald boek voor je Nederlandse lijst lezen? Dat was in mijn tijd niet zo in elk geval.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij is dat ook nog steeds niet zo - al zullen ze er op de laagste niveaus VMBO weinig problemen mee hebben. Het gaat natuurlijk ook wel om een briljant vertaald boek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In mijn tijd ook niet maar wie het boek in het Nederlands leest en de film bekijkt kan zich op zijn mondeling Engels uitstekend redden.
Ja, dat mag. Het zijn niet de zwaarste boeken, maar zeker in het Engels ook niet de lichtste ; ze leveren 3/5 punten op.

Toegevoegd na 47 seconden:
(Uiteraard voor Engels wel in het Engels lezen.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wil je eerst even op de link klikken voor je op de min drukt ? Je mag het gewoon lezen, punt, ook voor VWO.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik begrijp de min niet.
Dit is een plus waard. ( op tablet kan dat niet ) .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik las je verzoek als: "wil je even lint likken" - volgens mij is het tijd voor m'n middagslaap ;-) Maar kan het niet ook nog verschillen per school? Ik heb op twee verschillende middelbare scholen gezeten, en de boekenlijsten waren echt wel verschillend. Nu kan het zijn dat ze alleen een soort selectie gaven van boeken die de voorkeur hadden en dat andere boeken ook hadden gemogen, want ik heb zelf ook wel boeken gelezen die niet op de lijst stonden maar toch mee mochten tellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus +
Voor Nederlands in ieder geval niet. Voor Engels mogen wij op school geloof ik alleen Harry Potter and the deathly hallows lezen in 6VWO. Maar dit verschilt per school, dus ik zou het wel even aan je leraar vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing