ik zoek een opleiding voor kunst en ook voor dichten/verhalen schrijven weet iemand hier wat van?

Ik ben zelf helemaal gek van dichten en schilderen. En zoek een opleiding die beide onderwerpen aanbied. Helaas heb ik zelf nog niets kunnen vinden en vroeg mij af iemand anders hier misschien iets meer over weet.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat zal ook niet meevallen ; voor schrijven / dichten is het het handigst om Nederlands te studeren, voor schilderen moet je het zoeken op de kunstacademie. Waarbij overigens zij aangetekend dat talent zich maar deels laat vormen, maar een goede basis (kennis) voedt wel elke kunst.

Wellicht is het handig eens goed met een loopbaanadviseur om de tafel te gaan zitten, en te beslissen welke van de twee je beroepsmatig de beste kansen geeft, of de meeste waarde heeft (wat overigens geen financiële waarde hoeft te zijn) , en welke je wellicht in je vrije tijd / als liefhebberij of eventueel later (verder) wilt ontwikkelen.

Het belangrijkst vind ik zelf voor jonge mensen dat ze een opleiding kiezen waarbij ze zich goed voelen, zich ook persoonlijk kunnen ontwikkelen, en nu nog niet primair een eventuele arbeidsmarkt daarbij voor het oog hebben. Persoonlijk denk ik dan ook dat je op de kunstacademie wellicht het best op je plek zou zijn - mits je daar wordt toegelaten natuurlijk.