Mijn dochter mag geen natuurprofiel kiezen voor 4 HAVO, alleen een maatschappijprofiel. Mag een school een leerling bepaalde profielen ontzeggen?

Mijn dochter zit in 3 HAVO en wil graag iets met biologie gaan doen later. Op haar rapport alleen zevens en achten, een zes voor wiskunde. Vandaag kreeg te te horen dat ze niet het profiel Natuur en Gezondheid mag doen, maar alleen een maatschappijprofiel. Dat hakte erin voor mijn dochter gezien haar toekomstplannen. De school is niet te vermurwen, dus ik heb net een uur lopen zoeken of een school dit wel mag doen gezien de context van een goede cijferlijst van mijn dochter. Mijn vraag dus is: mag een school een leerling bepaalde profielen ontzeggen? En zo ja, op welke gronden dan? Waar kan ik meer informatie hierover vinden? Dank alvast voor de reacties.

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens mij kan een school advies geven en iemand niet iets verbieden om het te doen. Ik weet niet of dit ook ergens staat vastgelegd, maar ik zou gewoon aanhouden. Stel haar passie is biologie, is het raar dat ze dat haar ontzeggen. Met goede cijfers en voldoende motivatie kan ze het gewoon halen. De aanhouder wint tenslotte.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100