Wat is een geschikte hbo-opleiding om vervolgens econometrie te gaan studeren?

Ik wil in de toekomst graag econometrie gaan studeren op de universiteit maar na de havo kan ik geen vwo gaan doen omdat ik geen extra taal in mijn vakkenpakket heb. Welke hbo-opleiding kan ik het best gaan doen als ik daarna econometrie wil gaan studeren en hoe gaat dat in zijn werking, zijn er een bepaald aantal studiepunten die ik moet halen in een bepaalde tijd of is het iets anders? Ik hoop dat er iemand is die er verstand van heeft en mij aan een antwoord op mijn vraag kan helpen, ik heb trouwens wiskunde B in mijn vakkenpakket en volg het profiel EM (Economie & Maatschappij), ik heb het vak informatica als keuzevak wat niet verplicht is maar misschien handig is om gehad te hebben voor mijn vervolgopleiding.
Bij voorbaat dank voor uw antwoord.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Iemand die ik ken, heeft eerst de opleiding bedrijfswiskunde gedaan. Wel had deze persoon al een exact profiel. Maar kijk eens wat de mogelijkheden zijn, overleg eventueel met decaan, mentor o.i.d., of je bijvoorbeeld na het behalen van een propedeuse kunt doorstromen naar deze opleiding. http://www.carrieretijger.nl/opleiding/techniek/ict/bedrijfswiskunde
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedrijfswiskunde lijkt me een goede keuze.

Antwoorden (1)

Op de Erasmus Universiteit is het een vereiste dat je een HBO propedeuse Bedrijfswiskunde in bezit hebt met een gemiddelde van 7,5 en een behaalde deficiëntietoets wiskunde niveau 3 (zie toegevoegde bron).

Bij andere universiteiten kan dit wel anders zijn, let hier op. Het is altijd handig om meerdere universiteiten te vergelijken. Als je goed doorzoekt op de opleidingspagina van de betreffende universiteit vind je altijd wel contactgegevens van een studieadviseur. Deze adviseurs zijn er ook voor havisten die deze ambitie hebben.

Ik wens je veel succes!