Ik doe VMBO KGT en wil medisch beroep gaan doen, Welke beroepen zijn mogelijk?

En met welke MBO opleiding?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Antoni
8 jaar geleden
Ken je de website www.nationaleberoepengids.nl al? Daar vind je allerlei informatie over beroepen inclusief de benodigde opleiding(en).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"medisch beroep" is nogal breed. Wat interesseert je aan de medische wereld? En wat zou je willen? Veel patiëntcontact, of weinig? Medisch-technisch werk, of paramedisch, of ..? Heb je iets in je hoofd van wat je leuk zou vinden en waarom je dat leuk zou vinden? Even los van opleidingsniveau of bestaande beroepen die je kent? Misschien krijgen we dan een idee van wat je ongeveer zoekt.

Antwoorden (1)

Ik zou doktersassistente gaan doen, schijnt momenteel ook wel redelijk veel werk in te zijn omdat ze ook de triage doen bij de huisartsenposten. Is een MBO4 opleiding, misschien moet je dat na een MBO3 opleiding doen, welke maakt dan niet zoveel uit.