Mag je meerdere onvoldoendes halen in je CE's in de driehoek wiskunde, Engels en Nederlands, als je eindcijfer voldoende blijft?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Ja dat mag, maar let wel op, niet alleen mag je voor deze vakken maar maximaal één 5
als eindcijfer (het gemiddelde van het Schoolexamen en het Centraal Examen) hebben, maar ook moet het gemiddelde cijfer van je Centraal Examen minimaal een 5,5 zijn.

Alle details kan je in het examenblad en de achterliggende wetteksten terugvinden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je mag voor Wiskunde, Engels en Nederlands als eindcijfer slechts één 5 hebben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar als centraal examen cijfer, zouden ze dus alle 3 een 5 mogen zijn, als je gemiddelde eindcijfer maar een 6+ is?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja.
Computoon
8 jaar geleden
Nee, dat mag sinds enkele jaren niet meer.
Computoon
8 jaar geleden
Correctie: dat mag wel als het gemiddelde van alle CE-vakken minstens 5, 5 is.
Je mag 1 onvoldoende halen. Dit moet dan een 5 zijn, bij een 4 ben je gezakt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je mag twee 5en staan op je examen, als je voor een ander vak een 7 of hoger staat dan is er een compensatie punt. dan mag je 3 5en staan. Voor Nederlands en Engels moet je 11 punten bij elkaar hebben anders ben je gelijk gezakt.