kan je in een filmstudio in Amerika stage lopen?

kan je bijvoorbeeld een regisseur assisteren in de Universal studio in LA
(ik zeg maar wat) en kan je er überhaupt wel stage lopen in filmstudio's in Amerika?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ja dat kan mits je al ingeschreven bent voor een 'Accredited Filmproduction Course' en/of dit al volbracht hebt. Paramount heeft voor de zomer 2015 geen stageplekken meer, en ook deze studio wil dat je al 'currently enrolled in an accredited educational institution.' bent/zit.

Ik ken overigens niet je educatieve achtergrond, maar als je media academie doet o.i.d. denk ik dat wanneer je deze studio's aanschrijft voor een stageplek hen wel kan overtuigen dat je zonder deze 'accredited courses' kunt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens is (2e/3e)assistent regisseur al iets te hoog gegrepen als stageplek, in deze competitieve markt zit nogal wat talent, zelfs mensen met afgeronde HBO studie halen hun neus niet op voor een baantje als 3e assistent regisseur. Meesten beginnen toch wel als runner o.i.d. als je aan de productie kant stage wilt lopen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik doe gymnasium
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, da's een beetje het verkeerde voorgezet onderwijs voor een stageplek in de filmwereld. Je zou die 'accredited filmproduction course' kunnen volgen... of misschien nog beter jezelf als runner opgeven(moet je wel een rijbewijs hebben)