Hoort de school de eindexamenkandidaat te voorzien van een D-NL woordenboek voor bij het Duits examen?

Ik heb a.s. woensdag 13 mei m'n eindexamen Duits. Hoort de school ons dan niet te voorzien van een D-NL woordenboek? Hoorde dat dit gebruikelijk en misschien zelfs verplicht is maar van mijn leraar moeten we zelf zorgen voor een D-NL woordenboek wat ik best vreemd vind want tijdens de lessen waren er altijd genoeg woordenboeken voor iedereen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Koop er gewoon eentje. Daar heb je altijd wat aan. Het Kruidvat heeft ze vaak voor een paar euro.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik begrijp de vraagstelling niet.
Alsof je pas in het laatste jaar een woordenboek nodig hebt. Vreemd. Je hebt trouwens verschillende woordenboeken, in uitgave is pocket wel erg handig ook om mee te nemen.
Vraag ook naar de meest door scholen gebruikte versie.
Kun je online naar zoeken.
http://www.beslist.nl/products/boeken/r/Woordenboeken+duits+nederlands/

Antwoorden (1)

In

https://www.examenblad.nl/document/bijlage-2-rooster-en-toegstanne/2014/vwo/f=/cve_12_01404_bijlage_2_vs_1_1.pdf

onder Bijlage 2B (HAVO/VWO), paragraaf 4.2 "Noodzakelijk of toegestaan?"

lees ik:

"Door scholen wordt soms gevraagd of de school de hulpmiddelen ter beschikking moet stellen, of dat aan de kandidaat kan worden gevraagd ze mee te nemen. Dat is ter keuze aan de school."

Er even vanuit gaande dat deze informatie klopt, èn dat het sinds vorig jaar niet veranderd is, is het antwoord dus dat de school inderdaad kàn zeggen dat je het zelf maar moet meenemen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hetzelfde staat in de versie van 2015:

https://www.examenblad.nl/document/bijlage-2-bij-rooster-en/2015/vwo/f=/CvE-13_01726_bijlage_2_Hulpmiddelen_definitief_vs_1_1.pdf