Kan je slagen voor je examen met een 4.5 voor wiskunde?

Voor wiskunde sta ik nu een 4,8. Voor de vakken Nederlands, Engels en Wiskunde mag je maar één 5 hebben (dus geen 4). Voor zowel Engels als Nederlands sta ik een 7. De rest van mijn cijfers zijn een 6,5 of hoger (dus de eis van gemiddeld een 5,5 is waarschijnlijk geen probleem).
Stel dat ik mijn cijfer voor wiskunde niet meer ophaal: Kan ik met een 4,5 (afgerond een 5) slagen voor mijn havo diploma.
Ik heb het al aan verschillende personen gevraag, maar iedereen zegt weer wat anders. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

Als het gemiddelde cijfer voor wiskunde van het SE en CE tenminste 4,5 is, dan wordt dat afgerond een 5 en is de kernvakken eis dus geen probleem voor je en ben je gewoon geslaagd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Computoon
9 jaar geleden
Het gemiddelde van de CE-cijfers mag ook niet lager zijn dan 5, 5

Andere antwoorden (1)

Ja, dan kun je slagen als het gemiddelde van de vakken van het centrale examen onafgerond minstens 5, 5 is.

Daarna gelden de andere slaag- en zakregels. Zo mag in de groep Ne-En-wi maar 1 eindcijfer 5 voorkomen (gemiddelde van schoolexamen en centraal examen).

Toegevoegd na 12 minuten:
Zelfs met 1x 4 en 1x 5 op de eindlijst ben je geslaagd als het gemiddelde van alle eindcijfers minstens 6.0 is (maar die 4 mag niet zijn voor Nederlands, Engels of wiskunde).
Computoon