Hoelang krijg je studiefinanciering?

Situatie:

Eerst 2 jaar een niveau 4 (MBO) opleiding gevolgd.
In het 2e jaar werd ik pas 18 dus toen heb ik maar 1 jaar "verbruikt".
Realiseerde me dat ik echt de verkeerde keuze had gemaakt, overgestapt op de opleiding VeVa -> Helaas halverwege moeten stoppen vanwege een ernstige blessure (Ook 1 jaar "verbruikt".
Nu ben ik 3/4jaar bezig met een technische opleiding (Niveau 2 - BOL).
Deze duurt officieel 2 jaar maar ik kan hem versneld doen, waarschijnlijk in 1 jaar.
Nu is mijn vraag dus, hoelang heb ik uberhaupt nog recht op studiefinanciering?
Op de website van duo staat er:

"Hoelang studiefinanciering niveau 1 of 2?"

Je krijgt studiefinanciering zolang je staat ingeschreven voor een opleiding op niveau 1 of 2.

Maar ik heb eens van iemand gehoord dat iedereen maar 4 jaar recht heeft op studiefinanciering, ik ben dus nogal in de war.
Iemand die me hier meer duidelijkheid over kan geven?

Bedankt alvast :)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Erna55
9 jaar geleden
Bij deze link kun je alle info vinden over studiefinanciering. https://duo.nl/particulieren/student-hbo-of-universiteit/studiefinanciering/weten-hoe-het-werkt.asp

Antwoorden (1)

Volgens mij krijg je gewoon studiefinanciering zolang je op school zit. Als je van opleiding verandert moet je dat dacht ik wel aangeven bij duo, zodat je bijvoorbeeld niet zomaar een half jaar studiefinanciering krijgt terwijl je niet op school zit. Je mag er 10 jaar over doen om een diploma te krijgen.