Kun je ook doventolk worden buiten de opleiding in Utrecht om?

Ik wil doventolk worden, maar er is maar 1 erkende opleiding, in Utrecht. Die bestaat in deeltijd, maar is desalniettemin 5 avonden (soms al beginnend om 3 uur) in de week en soms ook overdag. Erg moeilijk te combineren met werk dus. Helaas ben ik niet rijk genoeg voor ene voltijd opleiding. Zijn er andere wegen?

9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Ja dat kan zelfs online:

http://www.williamwoods.edu/academics/online/transfer/asl_degree.html

Bedenk wel dat gebarentaal niet overal hetzelfde is en het zelfs dialecten kent! Met een beetje geluk kan je met je VS-certificaat met een aansluitende proeve van bekwaamheid in NL aan de slag. Zelf even heel goed uitpluizen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Snuffel
9 jaar geleden
Ik ben Nederlands. Ik denk dat het moet gaan om dé Nederlandse gebarentaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gebarentaal is in principe UNIVERSEEL! Er bestaat geen dé Nederlandse gebarentaal of dé Franse gebarentaal etc.!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@freekfluweel
Er bestaan wel degelijk zeer verschillende gebarentalen. Pogingen om tot een universele gebarentaal te komen hebben nog niet tot veel resultaat geleid!