Wat kan een SPH'er doen op een basisschool?

Ik loop stage op een Basisschool en doe de opleiding SPH. Ik loop nu erg tegen mijzelf aan, omdat ik me nu vrij nutteloos voel. Zijn er misschien projecten of andere dingen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
Erna55
9 jaar geleden
In je stagecontract staat welke studieopdrachten je op je huidige stageplaats kunt uitvoeren.
Deze stage is blijkbaar goedgekeurd door je opleiding. Met je stagebegeleider kun je de studieopdrachten inhoudelijk bespreken.

Antwoorden (1)

Je kunt vragen of er kinderen zijn met een achterstand, of andere beperking die jij zou kunnen begeleiden. Je zou met hen wel wat kunnen, je kunt bijvoorbeeld proberen ze wat meer aan te laten sluiten bij de rest, of hen huiswerkbegeleiding geven. Ook kun je je richten op het pesten, dat gebeurd op iedere school, ga daarover eens in gesprek met de kinderen. Wat ook leuk is, als je in de hogere klassen meeloopt, om te kijken of het GIPS project bij jullie school in de gemeente actief is, dat is erg leuk, leerzaam en goed voor de kinderen. Dit project wordt geheel verzorgd door mensen met een handicap, zij komen dan op school en leren de kinderen wat het inhoudt te leven met een beperking of handicap, de kinderen moeten dan bijvoorbeeld een broek aantrekken met een gespalkt been, dammen zonder handen, rolstoel rijden, of lopen met een blindenstok. Tussen het doen door beantwoorden de kinderen vragen als: Welk werk kan iemand doen die doof is?, hoe ziet een blinde dat hij bij zijn huis is?, Aan wie vraag je of de persoon die niet kan lopen een snoepje wil, aan de persoon die niet kan lopen, of aan zijn begeleider?. Daarna mogen er vragen gesteld worden en worden de vragen beantwoord door het team van het GIPS project. Dit zijn voorbeeld vragen en doe opdrachten, deze kunnen per gemeente iets afwijken. Nadat het GIPS is geweest kun je hier natuurlijk op door bouwen met opdrachten en spellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Is GIPS een afkorting? Zoja, waar staan de letters G, I, P en S voor?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stom de link vergeten te plaatsen, hier alsnog:
http://www.gips-sl.nl/cms/front_content.php
GIPS betekend in dit geval: gehandicapten informatie project scholen.