Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand een muziek school waar je geen gelegenheidsband nodig hebt?

mijn zoon is al enige tijd op zoek naar een muziekschool waar je geen gelegenheidsband nodig hebt om auditie te doen en zo toegelaten te worden.
ik vindt het een beetje vreemd dat je auditie moet doen voor iets wat je nou juist graag wilt leren.
je gaat toch niet alleen naar school als je al in een gelegenheidsband speelt?
volgens mij ga je juist naar school om het te leren.
hij speelt wel gitaar en drums maar heeft weinig ervaring

Toegevoegd na 2 uur:
hij is op zoek naar een mbo opleiding waar hij zijn
muzikale vaardigheden verder kan ontwikkelen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je bedoelt toch geen conservatorium?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee een mbo dagopleiding

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Weet niet in welke plaats hij woont, maar in de meeste plaatsen zijn Volksmuziekscholen. Over het algemeen wordt er eerst gewerkt aan AMV (Algemene Muzikale Vorming. ) Noten, muzikaal gehoor, e.d.)
Na die periode, l à 2 jaar, wordt door de leerlng een instrument gekozen ( voor uw zoon is dat waarschijnlijk gitaar of drums, maar het kan zijn dat hij op andere ideeën wordt gebracht.)

Succes en groet, Paasei

Toegevoegd na 1 uur:
5-4-2010
P.S. Ik heb na uw antwoord
even op het internet gekeken. Bij Algemene Muzikale Vorming vond ik een groot aantal sites.
Ik zag dat er muziekscholen zijn die redelijk in de buurt van Culemborg gevestigd, zoals Rhenen en Wijk bij Duurstede. Maar misschien vindt u zelf nog andere, dichterbij.
Het kan zijn dat ze daar ook lessen geven aan volwassenen en kinderen die al wat groter zijn.
Ik denk dat ze daar wel informatie over kunnen geven.
(Ik heb niet alle sites bekeken. Het zijn er nogal wat.) In elk geval zal een van die scholene wel raad weten met uw vraag.

Succes en groet,

Paasei
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mijn zoon woont in culemborg en wil op mbo niveau de muziekschool gaan volgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hij kan eventueel op kamers gaan als hij wordt toegelaten
het gaat hem juist erom dat hij een goede basis leert, noten lezen ed
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ben na aanleiding van je antwoord naar op zoek gegaan.
zoonlief moet uiteraard zelf kiezen maar het is me een stuk duidelijker geworden, bedankt voor je advies!

Andere antwoorden (6)

Dat heb je bij iedere muziekschool nodig!
Ze willen op zijn minst zijn wat je ambities zijn.
Talenten zijn erg schaars hoor, de meesten denken van zichzelf dat ze heel goed zijn, en daarom mag je dat eerst laten zien!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze willen op zijn minst ZIEN wat je ambities zijn bedoel ik natuurlijk;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik begrijp wel dat je moet laten zien of je "het"in je hebt maar hoe kom je aan een gelegenheidsband die met jou als beginneling samen een nummer speelt?
In den haag heb je her koorenhuis, in delft de VAK, zulke instellingen geven dit soort lessen. Anders een muziekvereniging..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op iedere muziekschool kan je je toch inschrijven voor gitaarlessen, of percussie of wat dan ook.
Of hij dan voldoende kennis en kunde heeft om in een band te kunnen spelen, zal de school wel tegen hem zeggen. Vaak formeert de muziekschool zelf een band om een keer op te treden. Daaruit ontstaan dan weer contacten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
voor de muziekschool is niks nodig, voor beroepsmatig onderwijs in de kunsten (waar muziek onder valt) dus conservatoria, rockacedemie ed is een auditie nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een auditie is altijd wel nodig lijkt me. Maar dat het met een gelegenheidsband moet dat zou ik dan niet weten.

Kijk eens naar de rockacademie.

http://www.rockacademie.nl/?page=13
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb hier wel een link voor je van een mbo-opleiding op het gebied van muziek, maar waarschijnlijk moet je hier ook auditie doen. (zie ook deze vergelijkbare vraag: http://www.eduhub.nl/vraagbaak/creatieve-mbo-opleiding-muziek-drama-entertainment)

Het is natuurlijk ook logisch wanneer je je beroep ergens van wil gaan maken, dat je hier van tevoren al wat kennis hebt opgebouwd. Iemand die bijvoorbeeld geschiedenis gaat studeren, heeft ook op de middelbare school in geschiedenis eindexamen gedaan.

Een fulltime mbo-opleiding is niet bedoeld om iemand vanaf het begin iets aan te leren.
Het beste wat jouw zoon dan kan doen is zich oriënteren bij een goede muziekschool, om daar eerst zijn muzikale vaardigheden te ontwikkelen. Er zijn talloze cursussen voor het leren lezen van noten, en/of het goed leren bespelen van een instrument. Als dat is gelukt zal het auditie doen bij een mbo-opleiding ook wel gaan lukken.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing