Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik twee keer collegegeld betalen?

Momenteel volg ik een bachelor opleiding (propedeuse behaald, in september begonnen aan jaar twee) aan de universiteit Groningen. Nu wil ik naast mijn huidige bachelor, nog een bachelor gaan volgen vanaf november (aan dezelfde universiteit).

Moet ik voor deze twee bachelor nog een keer extra collegegeld betalen, of is het collegegeld wat ik betaald heb voor mijn huidige bachelor voldoende?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Onderwijsminister Bussemaker besloot eind november 2013 dat studenten die een tweede studie gaan doen tijdens hun eerste studie geen extra collegegeld hoeven te betalen. Je staat nu ingeschreven aan de universiteit en je wil je in november inschrijven voor een tweede bachelor. Je betaalt dan voor de tweede bachelor geen extra collegegeld.

In principe mag je je voor de tweede studie nog inschrijven op de laatste dag van je eerste studie. Op die manier betaal je tot het einde van je tweede studie gewoon nog het wettelijke collegegeldtarief (1835 euro). Je moet dan wel voor de tweede opleiding ononderbroken ingeschreven blijven staan vanaf het moment dat je de (eerste) graad hebt behaald.
(Lees meer...)
fisbel
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding