krijgt een invalleerkracht betaald voor de uren dat hij/zij voor niets opstaat ?

Toegevoegd na 1 minuut:
invalleerkrachten moeten vaak om 7:30 gekleed (en geschoren) etc klaarstaan in de hoop dat een school ze belt.
Als je die dag niet moet werken wordt die dan betaald met een normaal loon ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K
ronron1212
9 jaar geleden
wat zijn dat invalleerkrachten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een invalleerkracht een leerkracht, meester/juffrouw die op invalbasis les geeft op een school.
ronron1212
9 jaar geleden
Rare regeling dat je moet klaar staan. is dat in België?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb vorig jaar ook werk gehad met twee mogelijkheden: je kwam daar om 8 uur en je moest tot maximaal 11 uur blijven en je kreeg gewoon 3 uur betaald. Als er werk was moest je daar dan heen en kreeg je meer uren betaald. Als je thuis mocht blijven moest je binnen een uur op je werk kunnen zijn en werd je niet betaald. Wat staat er in je CAO want daar moet je het antwoord vinden. Ik ben bang van niet.

Antwoorden (3)

Nee, alleen gewerkte dagen worden betaald.
9 jaar geleden
In de zorg is het zo wanneer je wel ingeroosterd staat maar je bent onverhoopt niet meer nodig moet je 24 uur (geloof ik, kan ook 48 uur, staat wel in het cao) van te voren gebeld worden dat de dienst geschrapt is, gebeurd dit niet moet de werkgever de dienst betalen, gewerkt of niet. Veel invalkrachten weten dit niet. Bij ons (woonvorm voor verstandelijk gehandicapten) gebeurd het wel eens in het weekend dat je met volle bezetting bent voor 3 cliënten. De vaste kracht gaat dan vaak naar huis, of taakuren doen en de invalkracht (als je daar mee werkt) blijft omdat je deze sowieso uit moet betalen. Ik vraag me af of school van je kan verlangen dat je iedere dag klaar staat om in te vallen. Mij lijkt het dat ze je bellen en dat ze dan blij mogen zijn dat je zo snel mogelijk kan komen ook al is die een half uur te laat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor jou tien anderen Tjidske.... dus haal je het niet op tijd dan kom je ook niet meer op die reservelijst. Kinderen moeten opgevangen worden als ze op school zijn. Iemand te kort in de zorg is lastig maar dat is makkelijker op te vangen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat ligt er ook maar net aan waar je werkt Pelle, Als ik 's morgens alleen ben omdat er geen invaller beschikbaar is, moet ik ook maar zien dat 11 cliënten gedoucht en netjes gekleed zijn en ontbeten en medicijnen hebben, binnen 1½uur
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja maar 30 kinderen zonder leerkracht is toch een veel groter probleem hoor!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daarover valt te discussiëren, want dat ligt er maar net aan wat voor cliënten je hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in ieder geval is het in de zorg kennelijk beter geregeld qua betaling, als je daar in ieder geval je loon krijgt
zelf heb ik weleens flexwerk in de zorg gedaan met diensten in tijdvakken die je op kon geven, dat werkte wel goed alleen wist je nooit hoeveel uren je zou maken, en niet gewerkt = niet betaald zat te overwegen te herintreden in het onderwijs (jaren onderwijsassistent geweest) maar heb echt geen zin in invalwerk.
zeker niet als het no work no pay is. het zou het beste zin als de meest ervaren mensen de invaldiensten draaien ipv de nieuwkomers die onervaren zijn. Ik pas ervoor dank
Hier in België kan het anders zijn dan in Nederland.

Ik had al een keertje voor dat ze me om 9.00 u bellen met de vraag om meteen te beginnen. De lessen begonnen om 8.45 u . Dus op tijd kon ik er nooit zijn. Maar ik was er wel binnen het uur en omdat het maar zo weinig verschil was, hebben ze me wel volledig ( 24 / 24 ) voor die week ( en die dag dus ook )betaalt.

Het kan ook dat je pas tegen de middag telefoon krijgt,... dan heb je maar een halve gewerkt dag natuurlijk. Dus ook maar centen voor een halve dag. ( 12 / 24 )

Veel hangt af van de 'punten' of hoe ze het ook willen noemen die de scholen nog over hebben. Voor elke vervanging ( korte ) moeten ze een aantal punten opgeven. Het totaal van die punten krijgen ze in het begin van het schooljaar en daar moeten ze een jaar mee toekomen.
Hebben ze dus veel onverwachte zieke juffen gehad, dan hebben ze vermoedelijk weinig punten om kwistig mee om te gaan. Het omgekeerde kan ook. Dat kan al een groot verschil maken voor ' dat uurtje extra op die dag / halve dag extra op die week ' .
Die puntenverdeling gaat (geloof ik ) enkel voor invaljobjes, niet voor intrims ( minimaal 2 weken )
Daarom ook dat veel scholen liever iemand aannemen voor 10 ipv voor 9 dagen.

De dagen dat je geen telefoon krijgt, heb je natuurlijk niets.
Tenzij... sommige scholen groeperen samen om hun punten in een pot te leggen. Daarmee kunnen ze dan een 'vaste - vervanger' inhuren. Die persoon is dan wel echt aangenomen en weet pas echt 's morgens of hij al dan niet moet gaan werken. Maar dat systeem passen niet zo veel scholen toe omdat... als de vervanger al bezet is door een andere school ze zelf niemand meer kunnen inhuren.