krijgt een invalleerkracht betaald voor de uren dat hij/zij voor niets opstaat ?

Toegevoegd na 1 minuut:
invalleerkrachten moeten vaak om 7:30 gekleed (en geschoren) etc klaarstaan in de hoop dat een school ze belt.
Als je die dag niet moet werken wordt die dan betaald met een normaal loon ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, alleen gewerkte dagen worden betaald.

In de zorg is het zo wanneer je wel ingeroosterd staat maar je bent onverhoopt niet meer nodig moet je 24 uur (geloof ik, kan ook 48 uur, staat wel in het cao) van te voren gebeld worden dat de dienst geschrapt is, gebeurd dit niet moet de werkgever de dienst betalen, gewerkt of niet. Veel invalkrachten weten dit niet. Bij ons (woonvorm voor verstandelijk gehandicapten) gebeurd het wel eens in het weekend dat je met volle bezetting bent voor 3 cliënten. De vaste kracht gaat dan vaak naar huis, of taakuren doen en de invalkracht (als je daar mee werkt) blijft omdat je deze sowieso uit moet betalen. Ik vraag me af of school van je kan verlangen dat je iedere dag klaar staat om in te vallen. Mij lijkt het dat ze je bellen en dat ze dan blij mogen zijn dat je zo snel mogelijk kan komen ook al is die een half uur te laat.

Hier in België kan het anders zijn dan in Nederland. Ik had al een keertje voor dat ze me om 9.00 u bellen met de vraag om meteen te beginnen. De lessen begonnen om 8.45 u . Dus op tijd kon ik er nooit zijn. Maar ik was er wel binnen het uur en omdat het maar zo weinig verschil was, hebben ze me wel volledig ( 24 / 24 ) voor die week ( en die dag dus ook )betaalt. Het kan ook dat je pas tegen de middag telefoon krijgt,... dan heb je maar een halve gewerkt dag natuurlijk. Dus ook maar centen voor een halve dag. ( 12 / 24 ) Veel hangt af van de 'punten' of hoe ze het ook willen noemen die de scholen nog over hebben. Voor elke vervanging ( korte ) moeten ze een aantal punten opgeven. Het totaal van die punten krijgen ze in het begin van het schooljaar en daar moeten ze een jaar mee toekomen. Hebben ze dus veel onverwachte zieke juffen gehad, dan hebben ze vermoedelijk weinig punten om kwistig mee om te gaan. Het omgekeerde kan ook. Dat kan al een groot verschil maken voor ' dat uurtje extra op die dag / halve dag extra op die week ' . Die puntenverdeling gaat (geloof ik ) enkel voor invaljobjes, niet voor intrims ( minimaal 2 weken ) Daarom ook dat veel scholen liever iemand aannemen voor 10 ipv voor 9 dagen. De dagen dat je geen telefoon krijgt, heb je natuurlijk niets. Tenzij... sommige scholen groeperen samen om hun punten in een pot te leggen. Daarmee kunnen ze dan een 'vaste - vervanger' inhuren. Die persoon is dan wel echt aangenomen en weet pas echt 's morgens of hij al dan niet moet gaan werken. Maar dat systeem passen niet zo veel scholen toe omdat... als de vervanger al bezet is door een andere school ze zelf niemand meer kunnen inhuren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100