Welke hbo-opleiding sluit het best aan op een beroep met data science?

Graag wil ik data scientist worden, ik heb mijn havo diploma al gehaald en doe momenteel vwo. Echter wil ik graag overstappen naar het hbo en een opleiding doen die goed aansluit met data science. Mijn plan is dus om een propedeuse te halen en dan door te stromen naar de universiteit. Welke opleiding is het beste hiervoor? Ik zat te denken aan informatica.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Ik zou eens een kijkje nemen op het platform ‘Amsterdam School of Data Science’. Dit platform bevat meer dan 250 opleidingsmogelijkheden en behoort daarmee qua omvang en verscheidenheid van data science-opleidingen tot de koplopers in Europa. De opleidingen variëren van complete bachelors of masteropleidingen op hbo of wo-niveau tot een veelheid aan minors en losse cursussen. Daarmee is het platform zowel een ingang voor mensen die zich nog moeten scholen op het gebied van data science als voor werkenden die zich willen bij- en omscholen. De inbreng van de HvA in de ‘Amsterdam School of Data Science’ bestaat op dit moment uit acht bachelors, twee minors en 4 cursussen op het gebied van data science.