Kan je stoppen/switchen met je opleiding (-18)?

Ik ben pas begonnen aan de opleiding sport en bewegen op het cios (MBO Niv 3/4). Ik merk al snel dat ik liever een andere opleiding op een andere school zou willen volgen. Ik ben nog geen 18 dus ik ben leerplichtig dus ik kan niet stoppen met mijn opleiding zonder naar een andere opleiding te gaan, of zijn hier wel mogelijkheden voor? Zo niet, kan ik nog overstappen naar een andere opleiding of zou ik dan toch dit jaar voor niks af moeten maken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Neem zo snel mogelijk contact op met die andere opleiding om het te vragen!

Antwoorden (1)

Je kunt switchen, maar niet stoppen, omdat je nog leerplichtig bent. Vaak kun je tot 1 oktober nog instromen in een opleiding. Neem dus snel contact op met de opleiding die je wel wilt gaan doen en houd er rekening mee dat je het even heel erg druk gaat krijgen, omdat zij natuurlijk al wel begonnen zijn.
In elk geval veel succes, beter nu stappen ondernemen dan een heel jaar een opleiding doen waar je niet voor gemotiveerd bent!