Kun je met een kader niveau een hoteleigenaar worden?

Welke opleidingen heb ik nodig om van kader niveau naar hoteleigenaar?
Natuurlijk moet ik wel vervolgopleidingen doen.

Ps. Zit in het examenjaar van kb en ben 15 jaar op dit moment. Word binnenkort 16

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lezen zul je ook moeten leren want dat kan je niet.
Anders had je gelezen dat het hier 16+ is

Antwoorden (2)

Je kunt altijd hoteleigenaar worden, daar heb je geen diploma,s voor nodig, maar geld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, je kan een hoteleigenaar worden met een kader niveau.

Je kan een hoteleigenaar worden zodra je voldoende kapitaal hebt om een hotel te beginnen of om eentje over te nemen. Echter is het zo dat je ook kennis nodig hebt om een hotel te runnen. Het is niet verplicht, maar maakt je onderneming runnen een stuk makkelijker.

Er zijn opleidingen die je daarvoor klaarstomen, op het MBO heb je de opleiding "Manager / Ondernemer horeca (hotel)", zie de eerste link. Op het HBO ga je een stuk verder, dan leer je meer het bedrijfstechnische kant van een hotel kennen, zie de tweede link.

Je kan zelf bepalen of je alleen MBO doet of HBO, je kan zelfs ook zeggen dat je helemaal geen opleiding doet en gelijk een hotel begint.