Mag school mij verwijderen?

School wil mij verwijderen van school vanwege een domme actie in de klas. Daarna ben ik met de politie meegegaan en daar is de zaak geseponeerd met een proeftijd van 1 jaar. Mag school mij nu nog om deze reden verwijderen ondanks dat alles geseponeerd is? Ze hebben heen aangifte gedaan tegen mij omdat er niks blijvends aan schade is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welk actie de politie tegen jou onderneemt (of niet) staat los van wat de school doet. Wat de regelementen van de scholl zijn kennen wij niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe oud ben je, heb je al een startkwalificatie, gaat het om een MBO of HBO opleiding? Bij MBO; welk niveau? Moet je nu naar een andere school?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
18, nope, middelbare school, jup of ik moet stoppen met school
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Je bent met 18 nog jong. En je hebt nog een heel leven voor je. Verknal het nou niet joh. Dat is toch zonde. Ga bij jezelf na wat je leuk vind om te toen, wat wil je graag voor jezelf. Stel dat als doel en ga ervoor. Thuis zitten is kl*te hoor. Ik weet er alles van.

Het beste antwoord

Ja,

Dat mag bij ernstige misdraging. Ik neem aan dat dit aan de orde is want als je 1 jaar proeftijd krijgt dat heb je inderdaad iets ernstigs gedaan.

Als je nog leerplichtig bent dan moet de school wel een andere school voor je zoeken. Ja mag dan pas definitief van school worden gestuurd als er een nieuwe school is gevonden.

Maar eerst zal de school moeten luisteren naar jouw verhaal en naar dat van de leraar of mentor. Ook moet de school met de Inspectie van het Onderwijs overleggen. Waarschijnlijk is dit allemaal al gebeurd gezien jouw verhaal.

Bij het besluit om je van school te verwijderen moet de school aangeven dat je daartegen bezwaar kunt maken. Dan kun je gedurende 6 weken in een brief bezwaar maken. Het bezwaar mag dan mondeling aan school worden toegelicht. Na uiterlijk 4 weken neemt de school een beslissing over het bezwaar, dus: of ze al dan niet blijven bij de verwijdering. Blijft de school bij haar besluit om je weg te sturen dan kun je met een advocaat naar de rechter gaan. Misschien dat die het de school verbiedt om je weg te sturen.

De school mag je de toegang tot de school weigeren zolang het bezwaarschrift in behandeling is.

PS: overal waar staat: de school, moet je eigenlijk lezen: Het bevoegde gezag van de school. Wie het bevoegd gezag is staat in de schoolgids. Vaak is dat het schoolbestuur.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tip voor de volgende school: ik ken een meisje dat 2x is weggestuurd van een school, daarna neemt echt niemand je meer aan ... ze heeft een tijdje zo'n "drop out - traject" gevolgd, daar leer je echt helemaal niets, ouders zijn blij als hun dochter dan niet zwanger wordt zeg maar ... Dus: na 2x is het over en uit, en wordt het een traject of cluster onderwijs (psychiatrie) houd je gedeisd zou ik zeggen, het is niet meer pamperen en nat houden in NL Succes !