Hoe noem je een stage plek voor 1 week op havo 4 niveau ?

Mijn dochter moet een stage plek zoeken voor 1 week, maar als ik zoek naar stage plekken zie ik alleen maar vanaf 3 mnd of langer.
Heeft deze stage plek geen andere naam zodat het makkelijker zoeken is, mijn dochter zit nu in havo 4

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als de stage niet gericht is op beroepspraktijkvorming maar een algemeen, oriënterend karakter heeft, wordt dat wel aangeduid als een snuffelstage. Je hebt ze ook van één of twee dagen. Verder bestaat/bestond nog de zogeheten maatschappelijke stage. (Helaas niet meer wettelijk verplicht vanaf schooljaar 2014-2015). Daarbij was het de bedoeling dat een leerling minimaal 30 uur stage liep als vrijwilliger bij een niet-commerciële instelling.

Snuffelstage het dat. Overigens heeft het afgaan van vacatures daarvoor totaal geen zijn. Bedrijven kunnen niks met een zo'n stagair (i.t.t. gewone stagiaires). Je kan het beter het bejaardenhuis in de buurt vragen of zeer nog vrijwilligers zoeken en aangeven dat het om een snuffelstage gaat. Dan kan ze waarschijnlijk een verklaring meekrijgen dat ze daar een "stage" heeft gelopen. Op vacaturesites e.d. ga je het niet vinden, bij maatschappelijke instellingen is een snuffelstagair soms nog en handig hulpje, in commerciële instellingen niet. Advertenties kosten soms wel duizenden euro's dus dat vind je ook niet op die grote (soms) dure sites. Vanuit het oogpunt van een snuffelstage, waarom zoek jij een stage voor je dochter? Laat haar lekker zelf bellen en "solliciteren", anders in ondermijn je deels de bedoeling van zo'n stage.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100