Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Stel ik schrijf me nu uit bij mijn studie dit jaar, en ik begin volgend jaar opnieuw met een andere studie, hoe zit het dan met studiefinanciering?

Volgend jaar heb ik geen recht meer op studiefinanciering. Als ik me in februari inschrijf en na (bv) een maand weer uitschrijf. Krijg ik dan in studiejaar 2015-2016 studiefinanciering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afhankelijk van je studierichting heb je recht op in totaal vier of vijf jaar stufi. Als je aan de limiet zit, is het over en uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar dat telt niet als je aan iets nieuws begint volgend jaar Kruidenvrouwtje.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

U wilt zich voor de nieuwe studie inschrijven voorjaar 2015. Daarna zet u deze studie tijdelijk stop. Wie vóór de invoering van het leenstelsel 2015-2016 met de studie is begonnen, behoudt nog zijn basisbeurs voor die fase. Door de onderbreking wijzigt dit niet. Zie de vragen en antwoorden bij infonu in de bron.
(Lees meer...)
fisbel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Fisbel, bedankt voor je antwoord. Geldt dit ook als je in het studiejaar 2015-2016 een andere opleiding gaat volgen?
fisbel
11 jaar geleden
Nee. Ik heb begrepen dat het wel dezelfde studie moet zijn. Een soortgelijke vraag moet te vinden zijn in vraag en antwoord van info.nu
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag GING over een andere studie fisbel dus je antwoord klopt niet.
fisbel
11 jaar geleden
Ik heb de vraag als volgt gelezen:
1.Ik stop nu met studie A
2.Voorjaar 2015 schrijf ik me in voor studie B
3.Ik zet na 1 of 2 maanden studie B tijdelijk stop
4.Ik hervat studie B september 2015. Bij mijn beste weten is in deze situatie er september 2015 nog recht op de oude studiefinanciering.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing