Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Je vraag snap ik niet helemaal goed, maar zoals ik het begrijp zal ik het toch proberen uit te leggen.

Je hebt een basisbeurs, daar heeft iedereen recht op en dat bedrag is voor iedereen hetzelfde.

Dan hebben sommigen nog recht op een aanvullende beurs, dat bedrag verschilt is afhankelijk van wat je ouders verdienen.

En dan heb je nog de uitwonende beurs, daar heeft iedereen recht op en dat bedrag is voor iedereen hetzelfde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb voor mijn dochter een studiefinanciering aangevraagd. Ze gaat studeren in Velp en gaat op kamers. (uitwonend dus) Op Duo staat dat men een basisbeurs kan aanvragen (heb ik gedaan) voor uitwondende kinderen. Een aanvullende beurs voor uitwonende krijg ik (zij) niet i.v.m. verzamelinkomen van ons, haar ouders. Echter nu krijg ik van Duo een mail (met video) hoe men een "uitwonendebeurs" kan aanvragen......dus vraag ik me af is dat wat anders dan een basis of aanvullende beurs voor uitwonende. Zo niet, waarom zo verwarrend maken....waarom niet gewoon aangeven hoe men een basis of aanvullende beurs voor uitwonende kan aanvragen, zoals het ook vermeld wordt op de site van Duo !?.....nee, dan beginnen ze ineens over een "uitwonendebeurs". Vandaar mijn vraag :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi hermano, ik snap je vraag nu inderdaad beter! En duo kan inderdaad af en toe heel verwarrend zijn, als t eenmaal loopt heb je er gelukkig geen last meer van.
En de uitwonendenbeurs staat inderdaad los van de basisbeurs voor een uitwonende.
Je dochter heeft dus recht op een basisbeurs, net zoals elke student.
En een uitwonendenbeurs, omdat ze op zichzelf gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb net even op de site van duo gekeken en vergeet mijn vorige reactie! (Weet niet hoe ik hem moet verwijderen) maar de basisbeurs voor een uitwonende en de uitwonendenbeurs is dus wel hetzelfde. Ze gebruiken deze twee begrippen door elkaar, wat inderdaad erg verwarrend is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De basisbeurs kent twee varianten: een voor mensen die hun ouders blijven wonen (thuiswonend) en een voor mensen die niet meer bij hun ouders wonen (uitwonend). Zo simpel is het. Een aanvullende beurs is wat anders. Maar een andere vraag, waarom regel jij dit voor je dochter. Aangezien ze op kamers gaat zal ze haar eigen administratie moeten leren doen en kan zij dat beter doen ;) Dan kan ze vast wennen aan de toekomst.
Een uitwonende beurs is er in 2 soorten.
1) Uitwonende basisbeurs
2) Uitwonende aanvullende beurs

Als het salaris van je ouders/voogden onder een bepaald minimum ligt heb je ook recht op een aanvullende beurs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing