Wat is het adres van de voormalige lagere school in Philippine, Zeeuws-Vlaanderen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Bedoel je De Werf, vroeger Sint Aloysius geheten?

Het beste antwoord

Het adres van De Stelle is Mosselbank 22, en dat van De Werf: Havenplein 1.

Toegevoegd na 26 minuten:
In http://www.dbnl.org/tekst/sten009monu09_01/sten009monu09_01_0077.php staat te lezen dat men in 1905 een zelfstandige openbare lagere school stichtte op het adres Meerpaalstraat 3. Deze had de vorm van een vijfklassige gangschool. Misschien dat je dan dat adres zoekt.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aan het uiterlijk zoals te zien Streetview zijn deze niet wat ik bedoel.Het gebouwtje bestaat/bestond? uit één bouwlaag met kap, 3 of 4 klaslokalen, schoolpleintje en aan de achterkant ver uitzicht (maar dat laatste weet ik niet zeker). Ik ben er (15 á 20) jaren geleden een keer geweest. Het was in gebruik als woning.
Max
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had zojuist een reactie geschreven op uw eerste antwoord, maar waar die is gebleven weet ik niet. (Ik ben hier nog maar zeer kort en weet kennelijk nog niet de weg op de webpagina).Ik schreef: Gebouw aan een pleintje, achterkant heeft ver uitzicht, 3 á 4 klassen, één bouwlaag met kap. Ik was er één maal, ca 15 á 20 jaar geleden. Toen was het in gebruik als woning. De Stelle en de Werf zijn niet wat ik me herinner. Meerpaalstraat 3 wijkt wel iets af van mijn herinnering, maar veel klopt wel. Tenzij er nog zo'n soort gebouwtje staat denk ik dat u het goede antwoord heeft gevonden. Mijn complimenten! Ik was zelg nog niet zover.Hartelijk dank.
En nu hoop ik dat deze bijdrage niet nogmaals in het niets verdwijnt.
Max