Nee, ga er maar vanuit dat alleen in Nederland en Belgie veel vreemde talen worden geleerd op school. In andere landen heb je vaak wel de keus om een vreemde taal te leren, maar dat is 9 van de 10 keer op vrijwillige basis.
Denk dat het ook te maken heeft met het feit dat we zo'n klein landje zijn en toch overal bij willen horen. Dus dan moet je wel vreemde talen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zelden. Zeker geen Nederlands.
Nederland en België zijn redelijk uniek met het aantal vreemde talen dat op de middelbare school wordt aangeboden. Vaak houd het met één vreemde taal op (meestal Engels, in Engeland wellicht Frans of Spaans).
14 jaar geleden
In 2006 is er een in Groot Brittannië een nieuwe overheidsregel ingesteld, die ervoor heeft gezorgd dat vreemde talen niet meer verplicht zijn voor kinderen vanaf 14 jaar. Hierdoor laten veel tieners hun vreemde talen vallen als ze een vakkenpakket moeten kiezen. Talen als Duits en Frans worden wel aangeboden, maar de interesse erin is niet zo groot.