Wat gebeurt er met een studielening van een student na overlijden?

Als een student een lening heeft word deze (onder bepaalde voorwaarden) na afronden van een studie omgezet in een gift. Dit zelfde met de ov-jaarkaart. Maar wat gebeurt er als de student plots komt te overlijden. Word dan de lening ook kwijtgescholden of word het een schuld voor de nabestaanden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Deze zijn niet overdraagbaar aan de nabestaanden, ze worden na het overlijden kwijtgescholden.

Of ontving de overledene studiefinanciering?

Als hij/zij in Nederland stond ingeschreven krijgt de IB-Groep automatisch bericht van het overlijden via de Gemeentelijke Basisadministratie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Moest de overledene nog een studieschuld en/of lening terugbetalen aan de IB-Groep? Deze zijn niet overdraagbaar aan de nabestaanden, ze worden na het overlijden kwijtgescholden. Of ontving de overledene studiefinanciering? Als hij/zij in Nederland stond ingeschreven krijgt de IB-Groep automatisch bericht van het overlijden via de Gemeentelijke Basisadministratie Moest er natuurlijk staan...

Andere antwoorden (1)

een studielening is een persoonlijke lening dus als de persoon komt te overlijden vervalt de lening.