Welke opleiding kan ik het beste volgen om bedrijfsleider/manager te worden in de Horeca?

Ik heb al op veel verschillende sites gekeken naar horeca management , maar ik weet nou eigenlijk niet welke opleiding het beste voor bedrijfsleider/manager opleidt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens ben ik op Havo afgestudeerd en wil ik dus een HBO opleiding.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
Computoon
9 jaar geleden
afstuderen aan de havo? Sinds wanneer is de havo een hbo-opleiding of universiteit? Aan de havo kun je niet 'afstuderen'.

Antwoorden (3)

Klinkt persoonlijk iets voor de hogere hotelschool, dat is een HBO instelling die mensen opleidt voor o.a. een bestuurlijke positie in de horeca.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de reactie , maar zoals ik hieronder schreef heb ik mijn twijfels over de Hotelschool.
Hoor graag jullie opinie!
Ik denk dat je dan de Hogere Hotelschool moet volgen. Dat is de opleiding waarbij je kan doorstromen naar de management functie. Tenminste, dat hebben er twee bij ons in de familie gedaan. Deze scholen zijn te vinden in Den Haag en Maastricht.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja , maar ik vond een aantal dingen bij de Hotelschool merkwaardig , zoals dat je kooklessen krijgt , je moet een brief schrijven om aangenomen te worden , je moet messen kopen voor ongeveer 125 euro , de brief schrijven kost 75 euro. Dit soort dingen vind ik merkwaardig en ongebruikelijk ( of heb ik nu een verkeerd beeld ? ), want ze zeiden ook dat je misschien als schoonmaker moet beginnen , dat vind ik toch wel een erg groot verschil met Manager/bedrijfsleider. Maar misschien heb ik een verkeerd beeld of is dit helemaal niet ongebruikelijk (?).
Ivana
9 jaar geleden
Ik vind het logisch dat je voor een leidinggevende functie alle lagen van een bedrijf moet leren kennen om goed leiding te kunnen geven.
Management dat alleen heeft leren leiding geven en verder van horeca geen kaas heeft gegeten, zijn niet de meest geliefde en doorknede figuren. Die hebben niet alle begrip als er in de lagere regionen problemen zijn.
Dat je moet leren koken staat voor mij als een paal boven water, dat je voor die gespecialiseerde richting koksmessen nodig hebt is duidelijk.
Nee, ze zullen je geen plees laten schoonmaken, maar schoonmaken, vanuit hygiënisch oogpunt is een must.
Kijk je wel eens naar Masterchef op televisie? Ik smul daarvan en kom dan echt mijn twee neven tegen, waar ik zeer veel respect voor heb. Die zijn ook door de mallemolen gegaan en een daarvan runt nu een mooi restaurant in Frankrijk. De ander wilde liever als chefkok blijven functioneren.
Dat geld voor die onderdelen is natuurlijk peanuts. Er zijn opleidingen waar je veel meer geld in moet steken, wat zich dus later ruimschoots terugbetaalt. (Bij een IT-opleiding begin je al met een computer van 1500 euro.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat me ook niet zozeer om het geld , maar ik vroeg me af waarom dat precies nodig is. En heel erg bedankt voor je reactie , hier heb ik zeker wat aan!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zelfs wc's schoonmaken hoort erbij!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hogere hotelscholen zijn in nog meer steden, bijv. in Leeuwarden.
Hotelschool The Hague staat ook internationaal als zeer goed bekend. Het is een prachtopleiding, maar er is wel een strenge toelatingsprocedure. Zeer aan te raden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je diëtetiek gaat studeren op een HBO krijg je ook een heel jaar kookles!
In de hbo-opleiding Facility Management leer je om allerlei soorten dienstverlening binnen een bedrijf te organiseren. Belangrijke specialisaties zijn vastgoed en hospitality (gastvrijheid) services. Het motto van de studie Facility Management aan de Academie Diedenoort is ‘Denkers met daadkracht’. Dit vat goed samen dat je na de opleiding Facility Management deskundige en strategisch verstandige beslissingen kunt nemen, maar ook praktische organisatorische handigheid hebt verworven.