Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een gratis cursus waar je journalistiek kan leren?

Ik bedoel bevoordbeeld oefeningen, Teksten leren schrijven ...
En graag zou ik willen weten of iemand een site kent waar je alle talen naar keuze gratis kunt leren. Ik kende een site maar ben hem vergeten, Het was een zeer goede site.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
835

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zoekgigant Google heeft een tool waarmee je gratis online boeken kan raadplegen. Het heet Google books. Daarmee kan je ongetwijfeld ook journalistiek geïnspireerde boeken vinden.

Een handig boek trouwens, voor zowel Belgen als Nederlanders is "Basisboek Journalistiek." of "Het Stijlboek" van Ludo Permentier.

Toegevoegd na 5 uur:
Dit is slechts een aanvulling, maar wel erg handig voor een eventuele ervaring in de journalistiek: sommige organisaties, instellingen werken met vrijwilligers die graag wat ervaring opdoen in de journalistiek. Daar kan je dan je kennis omzetten in de praktijk en kan je deel uitmaken van een echte redactie met echte opdrachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding