Hoe en wanneer kan je van hogeschool veranderen?

Op dit moment stuudeer ik aan de Haagse Hogeschool, maar er is afgelopen week gebleken dat er tentamenfraude is gepleegd. Hoewel dit niet mijn studie betreft, wil ik niet de dupe worden van deze fraude en wil ik ook niet dat na 4 jaar studeren mijn diploma niks meer waard is. Daarom wil ik van school switchen als het imago van de Haagse hogeschool net als die van Inholland wordt.

Ik heb nu mijn eerste jaar IBMS afgerond en ik heb mijn propedeuse (alle studiepunten) gehaald met een 7 gemiddeld. Kan ik dan van school switchen? En als dat zo is, hoe dan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet gewoon kunnen instromen. Je propedeuse heeft waarde. Je kunt met je propedeuse zelf doorstromen naar een Bachelor opleiding aan de universiteit. http://www.uva.nl/onderwijs/bachelor/inschrijven/toelating/toelating-hbo-propedeuse-diploma/toelating-hbo-propedeuse-diploma.html http://www.international.hva.nl/programmes/bachelors-programmes/international-business-and-management-studies

Antwoorden (1)

Ik denk dat dit moeilijker gaat zijn dan dat je denkt.
Van school switchen betekend ook van opleiding switchen, omdat niet iedere hogeschool de opleiding op dezelfde manier aanbied (op de middelbare school is dit erg gestandaardiseerd).
Je kunt het beste contact opnemen met de faculteit van de school waar je naartoe wilt gaan.
Het is belangrijk om te weten of je met je propedeuse vrijstelling krijgt.

Je kunt dan beginnen op dezelfde momenten als iedereen anders. Dit is september (en misschien) februari.

Let ook op je stufi. Je krijgt (volgens het beleid nu) alleen de duur van je langstdurende studie als gift. Op het HBO is dat dus 4 jaar voor de bachelor.