Hoe worden de talen gegeven bij de opleiding International business and languages?

Je kan kiezen uit Duits, Frans en Spaans. Je moet in ieder geval 2 talen kiezen. Ik vroeg me af of iemand ervaring had hiermee.
Worden de talen goed gegeven? Ik heb een talenknobbel maar ik hoop dat er geen matig les wordt gegeven.
Graag hoor ik jullie erover.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is lastig te zeggen of de kwaliteit van de opleiding aan de school waar jij naar toe wilt goed is, zonder te weten wélke school je bedoelt. Er zijn immers vele hbo-opleidingen waar die opleiding aangeboden wordt. De ene opleiding is de andere niet.

In het algemeen kun je m.i. wel stellen dat de kwaliteit van lessen afhangt van de docent, maar ook van de school. Een school kan centraal voor een of meerdere vakken kiezen voor een bepaalde methode, een lesboek, een werkvorm. Daar hebben de betreffende docenten zich dan aan te conformeren. Voorbeeld: als een school kiest om minimaal een kwart van de lessen in een talenpracticum plaats te laten vinden, dan kan een docent niet zeggen 'daar doe ik niet aan, ik geef in plaats daarvan uitsluitend literatuuronderwijs'. Daarnaast is de kwaliteit ook afhankelijk van de docent zelf, als een of meerdere docenten vertrekken, kán - hoeft niet per se - dat gevolgen voor de lessen hebben.

Niet te vergeten het allerbelangrijkste: de inzet van de student. Als jij je opleiding en het aanleren van kennis en vaardigheden volledig laat afhangen van de school/docent, dan zul je minder bereiken dan wanneer je zelf ook op meerdere manieren actief bent in het verwerven van de nieuwe taal. Bijvoorbeeld door extra boeken in die taal te lezen, tv/films te kijken zonder ondertiteling, weekendje/vakantie naar een land te gaan waar ze die taal spreken, etc.