Welke hoofdstukken behoren tot het havo examen economie uit het boek Percent?

Hallo mede-goeievragers,

Voor de opleiding die ik in augustus ga volgen moet ik een economie examen afleggen op havo niveau. Nu komt het meerendeel van de onderdelen uit de syllabus overeen met de hoofdstukken in het boek. De domeinen die hier namelijk bij horen zijn als volgt:
- Concept ruilen over tijd (staat in het boek)
- Concept samenwerken en onderhandelen (staat in het boek)
- Concept risico en informatie (staat in het boek)
- Concept welvaart en groei (staat in het boek)
- Concept goede tijden, slechte tijden (komt niet overeen)
- Concept markt (komt niet overeen)

Het probleem is nu dat de concepten goede tijden, slechte tijden en markt
niet als onderdeel terug te vinden zijn. Het boek is namelijk als volgt ingedeeld:
- onderdeel 1: schaarste en ruil
- onderdeel 2: markten (hetzelfde als het concept markt?)
- onderdeel 3: ruilen over de tijd (hetzelfde als concept ruilen over tijd?)
- onderdeel 4: samenwerken en onderhandelend
- onderdeel 5: risico en informatie
- onderdeel 6: welvaart en groei
- onderdeel 7: Conjunctuur

Heeft iemand die met deze methode gewerkt heeft enig idee bij welk onderdeel in het boek het concept goede tijden, slechte tijden en markt
behoord ?

Het zou in het onderdeel Conjunctuur, samenwerken en onderhandelen of schaarste en ruil moeten zijn doordat dit de onderdelen zijn die
overblijven.. :/

Alvast super bedankt voor de moeite

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

De conjunctuur beweging valt onder goede tijden, slechte tijden.

Ik heb een foto gemaakt van het voorwoord uit mijn examenboeken, dit jaar HAVO 5.

Toegevoegd na 3 minuten:
Blijkbaar doet mijn foto het niet. Je ziet hem op de volgende link:
http://nl.tinypic.com/r/and7k9/8