Ik wil graag statisticus worden. Welk profiel moet ik kiezen? En welke wiskunde moet ik nemen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wiskunde B, en NT.

Het ideale profiel zou in mijn ogen NT met Wiskunde D en economie zijn. Dat is behoorlijk wiskundig, en je krijgt bij wiskunde D o.a. statistiek. Economie is handig voor bijvoorbeeld een vervolgstudie econometrie, wiskundige economie, met daarin veel statistiek. Voor deze studie is ook redelijk veel vraag. Toegevoegd na 28 seconden: voor=naar* Toegevoegd na 3 minuten: Wiskunde B bevat geen statistiek, hoewel wiskunde A dat wel doet. Toch zou ik nog liever voor wiskunde B kiezen dan wiskunde A, omdat wiskunde B een vereiste is bij veel wiskundige studies. Niet om de kennis die je vergaat, maar om het denkniveau dat je bereikt hebt. Toegevoegd na 3 minuten: vergaart*

Bij veel scholen vervalt wiskunde D voor de havo, omdat er weinig vraag naar is. Statistieken valt wel te leren als je wiskunde B heb gedaan, jouw wiskundig niveau ligt dan hoog genoeg voor een opleiding. Ben je ECHT goed in wiskunde en doe je VWO zou ik inderdaad voor wiskunde D gaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100