Kan iemand mij mischien uitleggen? wanneer ik wat in het Engels gebruik? :

Vb:

I lived/ have lived in this village for my whole life.
I worked / have worked for this man
Those boys walk/ are walking on the street
I eat/ am eating at the moment

Dus wanneer plak ik er - ed achter en wanner have/has/am enz + voltooid deelwoord?

Kan iemand mij hiermee helpen ?

Bij voorbaat dank.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kunt in (bijna) alle gevallen of het ene of het andere gebruiken... Het hangt van de context af... I lived in this village for my whole life. Dan leef je er nog... I have lived in this village for my whole life. Dan leef je er niet meer... I worked for this man... Verleden tijd... I have worked for this man... Voltooid verleden tijd... Those boys walk on the street... Dat doen ze wel eens... Those boys are walking on the street... Dat doen ze nu... I am eating at the moment... Dat doe ik nu I eat at the moment... Is foutief Engels...

-I lived there for two years- betekent dat je er nu niet meer woont... voltooid verleden tijd dus. Als je er nog wel woont is het - I have lived there for two years- . Wij zouden zeggen 'ik woon daar al twee jaar'. Als je op dit moment bezig bent met iets gebruik je de -ingvorm - I'm having lunch-, - I'm working late today-. Engelsen gebruiken de -ingvorm heel veel. het betekent dat je middenin zo'n situatie zit. I never act funny , of I work as a veterinarian geeft een algemene toestand of eigenschap weer, die ook op dat moment geldt, maar je hoeft er niet op dat moment mee bezig te zijn. je eigen voorbeelden: I have lived in this village my whole life - je woont er nog steeds. Maar als het over iemand gaat die niet meer leeft zou het - he lived in this village al his life- zijn. I worked for this man - als je er nu niet meer werkt, anders is het -I have worked for this man for 3 years

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100