Allereerst,door jezelf GEEN ezel te noemen!!! Want dat ben je beslist niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is me nickname ik noem me zelf omdat niemand zich zo noemt

Andere antwoorden (6)

Net zoals ieder ander... Lezen, schrijven en herhalen... Je zult alleen meer en meer moeten herhalen... Maar je krijgt toch extra tijd in de lessen en met examens... Je hebt het en je moet ermee omgaan... Je hebt geen truukjes die je handicap kunnen omzeilen...

zie de sq3r methode... als je leren wilt leren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg kijk maar eens!

http://leren-en-dyslexie.jouwpagina.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*Zorg dat je uitgerust bent.

*Ga in een ruimte zitten waar je zo min mogelijk wordt
afgeleidt.

*Leer iedere keer kleine beetjes, door dit steeds te
herhalen.

*Ga nooit alles in een keer doen, dat lukt bijna niemand
en al helemaal niet als je dyslectisch bent.

*Als je uit je concentratie raakt, neem dan even een korte
pauze.

*Doe altijd één ding tegelijk!

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dyslexie is een kleine afwijking, ergens in de hersenen. Je kunt door training veel beter leren lezen en zelfs zonder grote problemen hele teksten gaan lezen. Er zijn hier oefenprogramma's voor. Vaak moet je wel de hulp inschakelen van een deskundige!

Nu het leren:

Leren doe je natuurlijk vanzelf als ieder ander! Je slaat dingen in je hoofd op. Door jou dyslexie Is alleen de info, van wat je op moet slaan, wat moeilijker te lezen, dus...
laat die info door iemand oplezen, of schaf LUISTERSTUDIEBOEKEN aan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.gemakkelijkleren.nl/start.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Treed in contact met mensen die ook dyslexie hebben. Daar kan je het meest van leren.