Mag ik een cijfer aanvechten ?

Hoi , ik heb voor biologie een 4 gekregen en ik ben het er niet mee eens. Ik had hey keurig gemaakt maar was mijn mening en mijn conlusie vergeten. Had het ook optijd ingeleverd. Er zijn leerlingen die het 4 weken naar de inleverdatum mogen inleveren en krijgen ook geen onvoldoende. Maar mag ik mijn cijfer aanvechten ? Kunnen andere leraren de lerares van biologie dwingen een ander cijfer te geven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
ronron1212
10 jaar geleden
Je bent twee belangrijke onderdelen van het werkstuk. Aanvechten heeft dan ook geen zin.

Het beste antwoord

Andere leraren kunnen haar in elk geval niet dwingen, maar je kunt wel naar de teamleider gaan. Daar kun je aangeven dat je het niet eens bent met het cijfer en waarom niet. Als die het met jou eens is, kan hij/zij er iets aan doen.
Maar, heb je al met je docente gesproken hierover? Weet je waarom jij een 4 hebt en niet hoger? Als het goed is, wordt alles beoordeeld aan de hand van een beoordelingsformulier, waarbij in principe het cijfer niet afhankelijk is van de docent die het geeft. Ik weet dat het in de praktijk niet altijd zo gaat, maar dat is hoe het zou moeten. Je zou dus eerst eens kunnen kijken waar je al die punten hebt laten liggen, en ook als er niet zo'n beoordelingsformulier is, kan je docent wel aangeven waarom jij een 4 hebt. Als jij je mening én je conclusie bent vergeten, heb je dus op twee onderdelen niets gescoord. Dan is het logisch dat je al snel een aantal punten laat liggen. Op andere punten zul je vast ook wel ergens iets hebben laten liggen, want ene perfect verslag schrijf je bijna nooit. Als je twee onderdelen bent vergeten, vind ik het daarom niet zo vreemd dat je een onvoldoende hebt. Dus: ga eerst met je docent in gesprek (misschien vinden jullie samen een oplossing), en als je het dan nog steeds niet eens bent met het cijfer, kun je naar je teamleider gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat licht aan het beleid van jou school,

Mijn broer zit op het Mill Hill College en mag dit doen.
Het is niet altijd effectief, maar proberen kan!

Als ik jou was zou ik het navragen bij je mentor/begelijder!