Waarom wordt er op middelbare scholen tegenwoordig zoveel beoordeeld naar " inzicht" ?
Bijvoorbeeld bij het vak Geschiedenis: als een leerling erg goed is in het leren van bijv. jaartallen of andere belangrijke zaken uit de geschiedenis, maar niet het "inzicht" heeft waarom bepaalde dingen precies zijn gebeurd en hoe de zaken samenhangen, dan wordt zo iemand daar behoorlijk op afgerekend door middel van een laag rapportcijfer...
Is het dan niet genoeg om te weten DAT die feiten hebben plaatsgevonden?
Hetzelfde geldt overigens voor Aardrijkskunde.
Is dit iets van de laatste jaren?
Toegevoegd na 29 minuten:
ik begrijp dat het nuttig kan zijn om verbanden te zien tussen bepaalde gebeurtenissen, maar waarom wordt er zo enorm zwaar aan getild? Kennelijk is er dus op onderwijs-gebied iets veranderd ten opzichte van
"vroeger" (ja ja...ik ben van de oude stempel, maar ik ben er tenslotte óók gekomen..)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.