ja, maar je hebt wel minder kans om acteur te worden want je hebt een goede acteurs opleiding nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh en blijkbaar geen middelbare school? Wat een vreemd antwoord. Het gaat hier waarschijnlijk om België maar in Nederland moet je toch echt eerst een middelbare school doen voor je een opleiding tot acteur gaat volgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarnaast zijn er ook genoeg goede acteurs zonder toneelopleiding.
Ja, je kunt altijd nog beginnen als acteur. Niet elke acteur heeft als kind al geacteerd of een opleiding gevolgd. Er zijn er genoeg die pas laat in het vak rollen, omdat er dan pas vraag is naar het type acteur dat ze zijn. Daarnaast is het hebben van een opleiding natuurlijk geen garantie dat je een goed acteur wordt. Er zijn genoeg acteurs die gestopt zijn met toneelschool omdat ze het niets vonden, maar toch als acteur werken. Of mensen die altijd in het amateurtoneel hebben gespeeld, maar zoveel talent hadden dat ze zonder opleiding zijn overgestapt naar professioneel acteren.
Het belangrijkst is dat je ambitie hebt, bereid bent om hard te werken en ook wat talent hebt. Want ook al ben je acteur, werk vinden is niet altijd heel makkelijk, aangezien de markt in Nederland vrij klein is.