Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn ouders hebben in 2012 meer verdiend, ik heb geen recht op aanvullende beurs maar ook geen studiefinanciering. Hoe komt dat?

Toegevoegd na 5 minuten:
Mijn vriend zit op het mbo 4 en kreeg tot aan 2014 een aanvullende beurs. Hij kreeg een brief dat het is stop gezet en dat hij dit jaar ook geen studiefinanciering meer ontvangt omdat de ouderbijdrage hoger is geworden. DUO kijkt namelijk in 2014 naar het belastbaar inkomen van 2012. Ook al krijg hij die beurs niet meer, iedere student van 18 jaar of ouder hebben recht op een basisbeurs toch?

Toegevoegd na 10 minuten:
In de vraag staat wel "mijn ouders" maar de situatie gaat dus over mijn vriend. Anders werd de vraag te lang!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
602

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Voor vrijwel alle studierichtingen op het MBO heb je recht op 4 jaar studiefinanciering. Daarna kan er nog voor 3 jaar geleend worden. Zie bron 1.

Er is misschien geen recht meer op de aanvullende beurs, maar wél op de basisbeurs. Lees de papieren nog eens goed door. Als je er niet uitkomt informeer dan op school of bij DUO hoe het zit.

Met de rekenmodule kunnen jullie precies nagaan hoeveel recht er is op basisbeurs, aanvullende beurs en hoeveel er eventueel maximaal geleend kan worden. Zie bron 2.
(Lees meer...)
fisbel
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding