Hoe dien je een klacht in voor een luistertoets?

Ik heb vandaag VWO luistertoets engels gedaan, en heb hier een klacht over.( de pauzes waren niet goed) Waar en hoe kan ik deze klacht indienen?

Toegevoegd na 53 minuten:
( de officiele CITO toets dus he, dus die wordt niet beoordeeld door de docent)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat dacht je van eens gewoon een praatje maken met je docent? Desnoods met de hele klas?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vandaag dezelfde toets gemaakt en ook hier tegenaan gelopen.
Ben het internet door gaan spitten en heb op de site van LAKS gevonden dat CITO de fouten erkend en zonodig de nomering aanpast.
Morgen zou hier meer over bekend gemaakt worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klynz, dit had je als antwoord moeten zetten want het is helemaal goed: http://www.laks.nl/nieuws/73/36/Eindexamenkandidaten-havo-en-vwo-opgelet En vragensteller: je was niet duidelijk, ik wist niet dat het om een examentoets ging, Ik dacht een gewone toets in de onderbouw maar vreemd dat je het LAKS niet kent:

Antwoorden (1)

Het is verstandig om bij het begin te beginnen. Het is niet altijd nodig om een officiële klacht in te dienen. Een gesprek met de persoon die direct bij de klacht is betrokken, kan soms al veel oplossen. De directie van de school kan hierbij bemiddelen.

Mocht dit geen oplossing bieden, dan kan je een officiële klacht indienen bij de klachtencommissie van de school. Elke school moet een dergelijke commissie hebben. Het is ook mogelijk om rechtstreeks een klacht in te dienen bij de klachtencommissie waar de school bij is aangesloten.

De schoolgids vermeldt op welke wijze de klacht ingediend kan worden. Bovendien wordt meestal aangegeven hoe de procedure verloopt en welke reactietermijnen er zijn. Bij de vertrouwenspersoon van de school kan je informeren naar het verloop van de klachtenprocedure.
fisbel