Naast mijn (deeltijd) HBO opleiding wil ik eveneens een cursus gaan volgen. Is deze cursus ook aftrekbaar, of geldt deze regel maar voor 1 opleiding?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat ligt er in de aan wat voor cursus het is. De opleiding of studie moet gericht zijn op je beroep of toekomstige beroep. Dus als het een opleiding is uit persoonlijke interesse, dan mag je dit niet aftrekken. Er moet sprake zijn van een leertraject. Hierbij doet je kennis op onder begeleiding of toezicht. De totale kosten min eventuele vergoedingen waren hoger dan de drempel van € 500 (met een max van €15.000)
Er is geen beperking aan het aantal cursussen dat je volgt, zolang het maar aan die voorwaarde voldoet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
De drempel is in 2013 verlaagd naar € 250
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oeps je hebt gelijk, ik gebruikte nog oude waarden.