Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

liggen wetenschappelijke studies binnen mijn mogelijkheid na studie Grieks-Latijnse ?

Ik studeer nu Latijn-Griekse en wil erna burgerlijk ingenieurstudies of geneeskunde gaan doen .

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
898
fisbel
10 jaar geleden
Goeievraag is een site met vnl. vragenstellers en beantwoorders vanuit Nederland. In Nederland zou je met gymnasium (Latijn en Grieks) een bepaald vakkenpakket moeten hebben gekozen om toegelaten te worden tot de studie geneeskunde of de technische universiteit. Dat vakkenpakket heet al een aantal jaren: profielkeuze. Je moet dus het juiste profiel hebben gekozen om toegelaten te worden. Als er in de vooropleiding iets ontbreekt zal er aanvullend moeten worden gestudeerd. Dat zal in België niet anders zijn. Wiskunde en natuurkunde zijn belangrijke vakken voor burgerlijk ingenieur. Voor geneeskunde o.a.: wiskunde, biologie Informeer bij de opleiding naar keuze wat de toelatingseisen zijn. Met googelen kan je waarschijnlijk ook al heel veel informatie krijgen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Burgerlijk_ingenieur

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja dit is perfect mogelijk.
Voor geneeskunde is er wel een toegangsexamen en daar zal je dan wel op voorhand moeten voor studeren want ik veronderstel dat je hier nog geen kennis van hebt.

Je bent al gewoon om moeilijke en veel leerstof te leren dus de leermethode moet normaal al goed zijn.
Elke richting is mogelijk als je maar de juiste motivatie hebt en echt je best doet en WIL slagen voor die ingenieurstudies of geneeskunde.

Denk er goed over na en alvast veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de Grieks - Latijnse is er te weinig wiskunde als voorbereiding tot ingenieursstudies. Een voorbereidend jaar met intensieve wiskundetraining is een vereiste.

Voor geneeskunde kan dit wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding