Wat zijn de exacte regels voor het schoolexamen VWO voor het schooljaar 2013/2014?

Ja ja, ik ken de regels wel ongeveer. Je mag maar één onvoldoende staan voor de hoofdvakken nl, eng en wisk. En het gemiddelde daarvan moet hoger zijn dan 5,5. Bovendien weet ik ook dat je gemiddeld voor je centraal examen ook een 5,5 moet halen. Nou de vraag, aangezien ik slecht in Engels en wiskunde ben, vraag ik me af of ik twee onvoldoedes mag halen op mijn centraal examen voor engels en wiskunde, mits het gemmidelde van mijn schoolexamen en centraal examen voldoende is. Om een voorbeeld te geven: voor mijn schoolexamen engels sta ik een 7 en ik haal een 4,5 op mijn centraal examen. En ik sta een 6 voor wisk b en haal een 5 voor mijn centraal examen. Ik weet het klinkt allemaal vaag, hoop dat ik duidelijk ben geweest

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij kun je de EXACTE regels hier vinden en als je in VWO6 zit zul je ze wel begrijpen: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/voortgezet-onderwijs/vraag-en-antwoord/wanneer-ben-ik-geslaagd-voor-het-eindexamen-havo-of-vwo.html

Antwoorden (1)

Voor je centraal examen engels, nederlands en wiskunde mag je 1 tekort (dus 1x 5) halen, mits je op een ander vak een compensatiepunt haalt. In het voorbeeld dat je geeft zal je niet slagen. Omdat je 2x een onvoldoende haalt voor centraal examen in de kernvakken. Als engels een 4,5 zou zijn op je centraal examen en wiskunde een 6 zal je wel slagen. (mits je natuurlijk een compensatiepunt hebt).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Ja dat is dus ongeveer mijn vraag, maar door mijn schooldocenten werd er verteld dat er naar de eindcijfer word gekeken, en niet naar het centraal examen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
100% zeker weten doe ik het niet. Maar volgens onze decaan en mentor wordt er naar de afzonderlijke examens gekeken( of je voor die 2 apart dus een soort van geslaagd bent), waarbij het algemeen gemiddelde van de 2 examens ook weer gemiddeld moet zijn.