Kun je met profiel EM het ziekenhuis in?

Ik wil de economische of de verzorgingskant op.
Ik dacht aan profiel EM, maar kan ik daarmee ook het ziekenhuis in als ik Biologie en Scheikunde erbij doe???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.7K
Amadea
10 jaar geleden
Iedereen die ziek is kan het ziekenhuis in, ongeacht welke opleiding die persoon heeft... Bedoel je dat je graag zou willen werken in een ziekenhuis, dan zijn er nog zoveel verschillende mogelijkheden. Schoonmaker, helper in de keuken, et cetera. Gaat het echter erom dat jij Geneeskunde zou willen studeren, dan zijn er meer voorwaarden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tegenwoordig kun je met alle profielen de verpleegkunde-opleiding volgen, mits je een biologiecursus volgt in het eerste jaar van het hbo. Maar het beste kun je inderdaad biologie en scheikunde er bij nemen of Natuur en Gezondheid kiezen.

Antwoorden (4)

Een profiel is je basis, je hebt niet een profiel nodig voor een beroep, maar bepaalde vakken in dit profiel. Met EM kan je niet dokter of i.d. worden. Je hebt hiervoor vooral biologie nodig (en natuurlijk wat andere vakken zoals na en sk) en dit zit in NG. Het antwoord is dus nee
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja het kan, als je in je extra ruimte biologie en scheikunde neemt. Ook moet je als wiskunde, wiskunde B kiezen. Je zou die vakken ook nog eventueel later via de Vavo kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met E&M kun je niet richting de verzorgende studies, daar heb je aanvulling nodig van andere vakken.
Aan de andere kant weet ik wel dat je met N&G vrijwel alle economische studies in gaan, de economische studies die ik ken geven alleen Wiskunde A op als vereiste. Bij N&G heb je toch Wiskunde B, dus dan zou je volgens mij met N&G wel beide kanten op kunnen gaan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan zeker. Diverse hbo studies o.a. verpleegkunde en anesthesieassistentie hebben geen aanvullende eisen, zoals verplicht biologie in je pakket. Op de universiteit is het wel lastiger, dan moet je echt natuurkunde, scheikunde en biologie volgen. Maar je kan ook eerst hbo doen en later overstappen naar de universiteit.