Ik ben 16 jaar, heb een VMBO diploma, en studeer nu MBO. dit is een voltijd opleiding, mag ik stoppen en gaan werken? hoe zit dit met leerplicht?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee je moet doorgaan tot je 18 word. Je bent leerplichtig tot je18 word
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee hoor die ene Eric haalde met 13 zijn VWO diploma en mocht stoppen met school om fulltime te gaan DJ'en.
Je bent leerplichtig tot je 18e of totdat je minimaal een MBO 2 diploma hebt. Beide is.bij jou jout het geval en dus gewoon op school blijven.