hoe worden duiven vergast?

De gemeente Groningen heeft op 2006 gezegd, dat duiven vergast mogen worden. Ik zou graag willen weten hoe ze vergast worden voor een betoog die ik voor nederlands wil schrijven.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Hoi,
Hierbij het antwoord van Bastanovum op een de vraag: "Wat bedoelen ze met ganzen vergassen bij schiphol?"
Bij ganzen gaat het hetzelfde als bij duiven (zo is mij verteld)

"
Door grote concentraties CO2 te produceren, krijgen de ganzen geen lucht meer, warm CO2 stijgt op en je kunt zodoende bellen CO2 veroorzaken die vluchten ganzen doet sterven (zelfs tijdens het vliegen)
Voor mensen is gedood worden door CO2 heel erg, je verstikkingindicator is CO2 gestuurd, je krijgt dan het gevoel dat je stikt als je een hap CO2 uit een ballon zou nemen (NIET DOEN!).
Zo testen longartsen je gevoeligheid voor hyperventilatie, het wekt dan meestal ook een paniekaanval op.
Niet prettig om zo te sterven.

Bij CO treedt dit effect niet op, je valt dan is slaap om nooit meer wakker te worden. Velen sterven in het begin van het stookseizoen aan CO vergiftiging, wat het bloed onwerkzaam maakt."

gr,
MaartenvL
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Was dit ook de manier hoe ze dat in Groningen deden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het goed is wel. Tenminste als het klopt wat mij verteld is. Maar ik ga er vanuit dat er gewoon één manier is die in het gehele land wordt toegepast, dus ja.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké dank je wel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel