kan je tegen een schorsing in beroep gaan?

mijn docent had dus eerder in de les zijn telefoon gebruikt. zijn telefoon ging af ( niet op stil, dus het stoorde ) tijdens zijn uitleg, waarna hij er eventjes mee bezig was en een tijdje later pas doorging met de les.
toen moesten we voor onszelf werken en toen pakte ik even mijn telefoon, waarna mijn docent dat opmerkte. Ik moest dus mijn telefoon inleveren. dat hadden andere leerlingen al eerde gemoete bij deze docent en die waren hun telefoon een week kwijt. Ik weigerde dus mijn telefoon af te staan, mede omdat hij zelf ook eerder in de les om wat voor reden dan ook zijn telefoon gebruikte en op die manier toch zijn eigen les verstoorde.

ik heb nu dus te horen gekregen dat ik geschorst ga worden.

ik ben het dus volledig oneens met de reden achter de schorsing, dus hier komt mijn vraag aan bod; "kan ik in beroep gaan tegen een schorsing?"

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe lang is de schorsing? Welke school? Staan de school regels online zodat wij ze ook kunnen zien? Of staat er wat in de schoolregels hierover?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hoelang de schorsing is, is nog onbekend. het enige wat ik te horen heb gekregen is dat er een schorsing gaat komen. het Bonaventura College. ik weet niet zeker of de regels online staan, heb het ook niet kunnen vinden. de website is in ieder geval www.bonaventuracollege.nl naar wat ik weet, staat hier niets over in de schoolregels.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb het toch gevonde, al vrij snel. http://www.bonaventuracollege.nl/bonaventura/reglementen/schoolregels

Antwoorden (1)

ja, je kan in beroep gaan tegen je schorsing.

Je wordt niet zomaar van school gestuurd, meestal krijg je nog een gesprek met je decaan/afdelingshoofd die je precies verteld wat er gaat gebeuren. Je hebt dan zelf ook de gelegenheid om wat te zeggen.

Eigenlijk moest je je mobiel gewoon aan de leraar geven, jij zat immers achter je mobiel terwijl dat niet mocht.
Het maakt niet uit of de leraar er ook achter zat, jij hebt het ook gedaan dus is het ook logisch dat hij hem inneemt (het is wel vreemd dat hij er zelf ook achter zit maar als noch)

Als je je mobiel gewoon had ingeleverd, kon je naar je afdelingshoofd gaan om dit te kunnen aankaarten. Nu wordt je misschien wel geschorst alleen maar om een mobieltje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik vind toch, dat als ik heel even mijn telefoon tevoorschijn haal, nadat een docent precies hetzelfde doet, het op zijn plek zou zijn om een waarschuwing te krijgen. dit heb ik ook te horen gekregen van afdelingshoofd nadat ik geweigerd had en eruit was gestuurd. ik heb puur geweigerd omdat ik het onrechtvaardig vond. ik had ook een gesprek met deze docent na de les, waarna deze me bijna op dreigende toon duidelijk maakte dat hij een hele hoge functie heeft en dat hij er voor ging zorgen dat ik wel even geschorst werd. waarna hij me nogmaals een kans gaf om mijn telefoon in te leveren, en ik weigerde deze opnieuw. puur omdat ik vind dat een docent het voorbeeld zou moeten geven, en niet zomaar zijn telefoon mag pakken voor privé benodigdheden of wat dan ook. ik zat ook geen spelletje ofzo te spelen op mijn telefoon het enige wat ik deed is kijken hoelaat het was.