Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Betekent Hoogst genoten opleiding dat je die opleiding hebt afgerond?

Betekent het dat je het afgerond hebt en een diploma ervan hebt? Of betekent dat ook de opleiding die je nu volgt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kierkegaard47
12 jaar geleden
Ik heb voor een marktonderzoeksbureau gewerkt met een eigen 'respondenten-panel' waarvan achtergrondgegevens bekend waren. Daar waren hoogst GENOTEN en hoogst VOLTOOIDE opleiding twee verschillende gegevens. Overigens zou ik daaruit niet automatisch afleiden dat het twee verschillende dingen ZIJN. Het kan natuurlijk zijn dat dit marktonderzoeksbureau deze dingen opzettelijk gescheiden uitvroeg om te zien hoe de -relatief subjectieve- waarneming van 'hoogst genoten opleiding' afgezet kon worden tegen het objectieve gegeven 'hoogst voltooide opleiding'.
SimonV
12 jaar geleden
Hoogst genoten opleiding is taalkundig gezien de opleiding die je voltooid hebt.
Maar omdat veel mensen geen taalkundigen zijn en denken dat het de opleiding betreft die je het laatst gevolgd hebt, zou ik op een sollicitatieformulier de laatst gevolgde opleiding zetten, met daarachter tussen haakjes het aantal jaren dat je de opleiding gevolgd hebt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Iets dat genoten is heeft de persoon achter de rug. Dat is voltooid. En in het geval van een opleiding is die voltooid wanneer er een diploma voor behaald is. De opleiding moet dus afgerond zijn.
De opleiding die je nu volgt heb je nog niet genoten, maar geniet je.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
kierkegaard47
12 jaar geleden
""Iets dat genoten is heeft de persoon achter de rug. " Mee eens. Zo zou iemand bv. kunnen zeggen dat ie '3 maanden lang een universitaire opleiding psychologie genoten heeft"' " Dat is voltooid. En in het geval van een opleiding is die voltooid wanneer er een diploma voor behaald is." Dat weet ik zo net nog niet. Kan je het verband tussen "een opleiding genoten hebben" en "een opleiding voltooid hebben" wat explicieter maken, misschien ? In extremis zou ik ik me bv zelfs iemand kunnen voorstellen die de volledige opleiding gevolgd heeft ("genoten heeft"), maar niet alle examen met goed gevolg heeft afgelegd ("voltooid heeft").
Amadea
12 jaar geleden
Het genieten moet je zien in de betekenis van: ervan profiteren, de vruchten plukken, de goede gevolgen ondervinden. Als je een opleiding hebt genoten dan heb je daar een aantoonbaar eindresultaat van. Je geniet de vrucht van je studie, de leerarbeid is beloond. http://gtb.inl.nl/iWDB/search?actie=article&wdb=MNW&id=12071 en http://gtb.inl.nl/iWDB/search?actie=article&wdb=WNT&id=M019108
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing