Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heb ik recht op studie financiering ?

Als ik klaar ben met de middelbare school ben ik 17. Ik moet dan gaan studeren en zou dat graag in Rotterdam willen doen. Ik heb gehoord dat je tot je 18e nog geen studie financiering krijgt klopt dit ? En ik zou graag op kamers willen gaan, moet je dan de huur volledig zelf betalen ?

Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
533

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Klopt onder de 18 heb je geen recht op studiefinanciering of tegemoetkoming scholieren, je ouders zullen dat voor je moeten bekostigen, zij krijgen kinderbijslag en kunnen een tegemoetkoming ouders aanvragen die de extra kosten voor jouw opleiding grotendeels tegemoetkomt.
Als je op kamers wil, dan zal ook dit door je ouders en eventueel door jou moeten worden betaald, hiervoor is geen regeling onder de 18.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hangt ervan af wat voor opleiding je gaat doen na de middelbare school. HBO of universiteit? Dan kun je vanaf oktober studiefinanciering krijgen. MBO? Dan op zijn vroegst vanaf het kwartaal dat je 18 bent. Kijk anders even op www.duo.nl.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding