Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik van school worden gestuurd?

Hallo,

Ik kreeg aan het begin van het school jaar te horen dat na iedere les periode de leerlingen te horen krijgen of ze mogen blijven of weg worden gestuurd gebaseerd op gedrag, cijfers, inzet en aanwezigheid. En over 2 weken krijgen we te horen of we mogen blijven of een nieuwe opleiding moeten zoeken alleen ik vroeg me af hoelang je de tijd krijgt om een opleiding te vinden, want ik ben nu 17 en wordt direct na de kerst vakantie 18, en mag een school dit wel doen, want de kans dat ik eraf wordt gegooid is nogal groot dan want, mijn gedrag is opzich wel redelijk bij de meeste docenten alleen er is een die een enorme hekel aan me heeft al sinds les 1 en voor sommige vakken heb ik extreem slechte cijfers en ik toon 0% inzet want ik weet ook dat ik niet de correcte opleiding doe want het licht mij gewoon totaal niet en ik ben ook gebeld door leerplicht door te veel ongeoorloofd verzuim, maar zou ik dan gewoon tot mijn 18e weg mogen blijven van school?

Ik hoop dat jullie hier een antwoord op weten
en alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
854

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Volgens mij krijg je eerst een gesprek over hoe verder.
Dan vragen ze of je vanaf nu 100% inzet gaat tonen.
Als ik jou was zou ik ja zeggen. Het is jou toekomst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding